V zadnjem času obožujem zelenjavne sklede; lahko bi jih poimenovala tudi zelenjavni krožniki, ker vedno sestavin ne razporedim po skledi, ampak sem tokrat recimo uporabila krožnik. Tudi izraz “zelenjavni” morda ni najbolj primeren, ker gre dejansko za hranljiv obrok, s katerim lahko dosežete zadosten vnos hranil in kalorij. Predvsem me navdušuje možnost eksperimentiranja in širina možnosti, ki jih ponujajo kombinacije sestavin.

Recept je brez glutena in z malo ogljikovimi hidrati. Popestri ga kremasta arašidova omaka. Količina je primerna za dve osebi za kosilo ali večerjo po treningu.

SESTAVINE za skledo:
– 250g dimljenega tofuja.
– 150g avokada (1 srednji avokado).
– 150g korenja (2 srednja korenčka).
– 150g zelene paprike (1 večja paprika).
– 120g čebule (1 srednja čebula).
– 30g popraženih sončničnih semen.
– 10g popraženih sezamovih semen.

SESTAVINE za omako:
– 50g arašidovega masla.
– 30ml vode.
– 15ml riževega kisa.
– 15ml limoninega soka.
– 15g medu.
– 2g mletega česna.

POSTOPEK:
1. Pripravimo zelenjavo – korenje naribamo in papriko narežemo na trakove (en dolg trak, kot da bi lupili jabolko) – in jo razporedimo na krožnik.
2. V ponvi popražimo semena.
3. V ponvi popečemo tofu in ga dodamo na krožnik.
4. Čebulo narežemo na velike kose, popečemo v isti ponvi kot tofu in jo dodamo na krožnik.
5. Razpolovimo avokado in ga narežemo na tanke rezine, ki jih dodamo na krožnik.
6. S paličnim mešalnikom zmešamo vse sestavine za omako in omako prelijemo čez sestavine na krožniku.
7. Posujemo s praženimi semeni.

NASVETI:
– Semena lahko zamenjamo z zdrobljenimi arašidi.
– Zelenjavo lahko prilagodimo okusu ali razpoložljivosti. Ta kombinacija sestavin jedi doda tajski pridih.
– Sestavine za omako lahko prilagodimo svojemu okusu. Dobro se poda dodatek ribje omake. V kolikor nimamo riževega kisa, ga lahko izpustimo ali dodate katerega drugega.
– Da obrok naredimo veganski, lahko med zamenjamo z javorjevim sirupom, sladkorjem ali izpustimo. 

HRANILNA VREDNOST:
– Energijska vrednost 864 kcal.
– Maščobe 57,4g (od tega nasičene maščobe 7,8g).
– Ogljikovi hidrati 53,6g (od tega sladkorji 17,2g).
– Prehranske vlaknine 18,6g.
– Beljakovine 42,8g.